Kawan2Ku

05 September 2015

Jalan - Jalan Cari Makan : Mee Bandung Muar ... Lagi

Posted by Dalia Hassan at Sabtu, September 05, 2015

Assalamualaikum wbt...

Minggu lepas aku sempat la balik Segamat kejap dengan anak2. Kebetulan cuti lama sikit sempena hari kemerdekaan. Pada asalnya memang la aku tak nak balik memandangkan 1-3 September aku dah final exam, konon2 la study la.. tapi bila difikirkan semula, ini jer la masa aku yang ada untuk balik sebelum semester baru bermula... kalau tak, memang sabtu ahad aku dipenuhi dengan kelas la...

Kakak aku, kak Ani tetiba je ajak aku pegi makan mee bandung Muar... aku apalagi, memang syok la.. apa taknya, favourite aku tu... nyum nyum... so sebelum aku balik ke Subang, dari Segamat sempat la aku, kak Ani dengan Nana (anak buah aku yang belajar kat Melaka) menyinggah makan mee bandung kat Tg. Agas, Muar. Frust gak sebenarnya sebab restoren yang aku selalu pergi tu tutup pulak.. kat situ mee bandung dia memang sedap, pastu ada jual telur pindang yang ohsem sedap...

So kami berganjak selang beberapa buah kedai dari restoren tu... takper la... kita cuba mee bandung dari restoren lain pulak...

ada dua restoren sebelah menyebelah.. so aku pilih restoren yang signboard warna hijau tu...

tuuuuuu dia... mee bandung udang banjir... yummyyyyy!

licinnn you... nasib baik kulit udang tu keras.. kalau tak memang aku bedal gak...



sempat selfie dengan Nana.. anak buah ku yang senget...
In Shaa Allah kalau ada masa dan rezeki lagi (atau ada siapa2 kawan aku yang sudi payung) aku nak datang sini lagi.. makan mee bandung muar yang sedap ni... (menaip sambil telan air liur)

tu jer... babaiiii!!!

Eh eh! kita nak cerita sikit pasal musim buah kat kampung. Malas nak buat entri lain.. so sumbat cerita kat sini aje la...

Balik rumah mak abah... melantak buah sesaja...


yang sayup2 berjuntai tu namanya petai ye anak-anak...  biarlah baunya busuk pun, tapi khasiatnya melampau2 banyaknya...  

zoom skit... errrr... tak nampak jelas gak...

Yang ni pulak buah dokong...

bila zoom jadi kabur la pulak.. almaklum lah.. guna henpon cikai.. maafkanlah...

rambutan manis manis jelita rasanya...

abah dah tolong kaitkan....

tinggal aku bawak masuk bonet kereta jer.... ngeeeeeeeeeeee!

dari tingkap bilik, nampak macam berbuah je anggur tu....



rupanya tinggal ni je yang ada... yang lain semua diorang dah petik.. isk isk.. tapi tak sangka manis anggur ni... kusangkakan masam.. almaklumlah ni kali pertama berbuah...

malam kat bilik... mak sempat buat demo pakai tudung ala jemaah dari India masa kat Makkah aritu... hehe! mak kata diorang pakai simple je, main lilit2 jer...

Sekian. Daaaaaaaaaaaaaaaaaaaa!

1 comments:

IRDI TOUR BANDUNG berkata...

Assalamu’alaikum, salam sejahtera Tuan / Puan yang IRDI TOUR BANDUNG selalu kami rindukan atas kedatangannya Tuan /Puan ke kota kami di Bandung. Seiiring dengan kesehatan yang baik dan kesejahteraan dan yang selalu dimurahkan rizky nya Amiin…. Irdi Tour Bandung hanya sekedar ingin menginfokan promosi promosi yang tersedia di Irdi, mengenai bercuti di kota kesayangan Tuan / puan yang selalu dikunjungi saat weekend. Irdi Tour Bandung menyediakan Kereta Transportasi selama bercuti di Bandung atau Jakarta. Untuk info info lengkap tentang Irdi mengenai promosi percutian di Bandung bisa lihat blog Irdi :
http://keretamurahpelancongan.blogspot.com/
JOM JOM ke Bandung bersama Irdi, dijamin Muraaaah dan puas ^_^
Kepuasan Tuan / Puan adalah kebanggaan Irdi… ;-)
Dijamin Irdi bagi harga sangat Muraaaah dan pelayanan yang sangat baik..

Contact Person :
Mobile Phone : +6281322167717
WhatsApp : +6281214741600
+6281220477335
Email : irditour.bandung@yahoo.com
Facebook : - Irdi Tour Bandung & Irdi Wati

Jika ada sumur di ladang boleh kita menumpang mandi jika ada waktu yang luang bisa kita berjumpa lagi mohon maaf kalau ada kata kata Irdi yang tidak berkenan.
Irdi Tour Bandung tunggu yah kedatangan Tuan / Puan ke Bandung..
Wassalam..wr.wb..

Catat Ulasan

PayPal

Sign up for PayPal and start accepting credit card payments instantly.
 

D'Alia Gallery Template by Ipietoon Blogger Template | Gift Idea